5e verslag najaarstrip 2015 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hane en Ivonne Huessen - WaarBenJij.nu 5e verslag najaarstrip 2015 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hane en Ivonne Huessen - WaarBenJij.nu

5e verslag najaarstrip 2015

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hane en Ivonne

21 September 2015 | Frankrijk, Parijs

5e verslag najaarstrip 2015
Woensdag 16 sept 2015 bewolkt 230 km gereden 28 gr
Als we vandaag aan het rijden zijn komen we aan de rand van de Middellandse Zee bij Palavas en Sete.
Hier zijn vele zout bezink velden en rijden we derhalve op smalle wegen met zowel rechts als links veel water en omdat er veel zeewind staat zie je een mistlaag van zeewater over het land trekken.
Een mooi gezicht maar als we eenmaal op de camping staan in Cap d; Agde zien we het resultaat op de ramen van de camper.
In de namiddag komt het zonnetje er bij en is het toch nog even lekker ondanks de straffe wind.

Donderdag 17 sept 2015 bewolkt later zon. 63 km gereden 28 gr
Tik, tik tik op het dak en we beginnen weer met regen.
Donkere wolken boven ons voorspellen niet veel goeds.
Richting het westen lijkt het iets lichter maar het blijft toch donker.
We besluiten om nog een stukje Zuid Westelijker te gaan en dat is toevallig het lichtere wolkendek.
Eenmaal op pad wordt het lichter en als we op de camping aankomen is het staal blauw en volle zon.
Het geluk is met ons dus weer een fijne dag.
Een heerlijk zwembad en redelijk volk op de camping maken het beeld compleet.

Vrijdag 18 sept 2025 vol zon 202 km gereden 23 gr.
Als we de luiken open doen is het een strakke blauwe lucht.
De zon zie je al in de kruinen van de bomen.
Heerlijk vers stokbrood geeft het Franse ontbijt gevoel.
Vandaag gaan we een stukje naar het Noorden richting huis.
Voor de kenners we nemen de A75 en komen dan via Millau waar de langste en hoogste brug van Frankrijk is te vinden.
Kenners hadden verteld, dat we om de brug in z’n totaal te zien, er niet overheen moesten rijden maar dat we door Millau moesten gaan.
Blijkt een waardevolle tip want we zien vanuit de verte dan de geweldige afmetingen goed.
Even later strijken op de camping neer en met een wisselend zon / bewolking patroon komen de middag door.
Nog even een duik in het zwembad is ook geen straf.

Zaterdag 19 sept 2015 bewolkt en af en toe zon 498 km gereden 22 gr
Het is bewolkt en echt een dag om een flinke slag richting Holland te maken.
Veel regen treffen we onderweg maar we schieten wel lekker op.
We belanden in het eind van de middag in Gien aan de Lóire
Bekend terrein want we zijn hier al meerdere keren geweest.
We kunnen nog even in de zon zitten want de lucht is toch nog even open gebroken.
Een warme makkelijke hap uit de magnetron smaakt heerlijk.
Het is weer even wennen aan deze voor ons lage temperatuur !!

Zondag 20 sept 2015 bewolkt en zon 160 km gereden 22 gr
Ja, la we gaan vandaag naar PARIJS.
We hebben een camping gevonden in Versaillesen kunnen vandaar met de trein naar het centrum van Parijs.
We arriveren rond het middag uur en eten nog even in de camper.
We wandelen naar het station en op het perron vragen we in ons steenkolen Frans aan een paar dames welk station we moeten uitstappen.
Ze schrijven het zelfs op ons papiertje dus daar komen we wel uit.
We stappen uit onder de Eiffeltoren dus mooier kan niet.
We wandelen door het park en gaan daarna op de citybus.
Een tour van ruim 1,5 uur en we zien alle hoogte punten.
We zijn rond 18.30 uur weer terug op de camping en eten in het restaurant.

Maandag 21 sept 2015 bewolkt en zon 56 km gereden 22 gr
We hadden gisteren al last van een zachte achterband en die hebben we gisteren dan ook onderweg opgepompt.
Maar tot onze schrik was die band vanmorgen weer zacht.
Via de receptie hebben we gevraagd naar een bandenservice shop.
Maar die kon, lees wilde, ons niet helpen en er zat niets anders op dan weer op de camping te gaan vragen voor een ander adres .
De juffrouw was zeer behulpzaam en heeft zelfs voor ons gebeld naar de bandenshop.
Eenmaal daar aangekomen hadden we weer pech want banden repareren van een camper ging niet.
We kregen wel een naam van een groter bedrijf met de opmerking alsmaar rechtdoor en op het industrie terrein.
Dat werkte voor geen meter en uiteindelijk hebben we in een winkel gevraagd of men het adres van de bandenshop kon opzoeken.
Truus bracht ons er nu feilloos heen maar het was ondertussen wel 12.30 uur.
Het werd even bekeken en om 14.30 uur zou de band gerepareerd zijn.
Een groot, heel groot winkelcentrum zou de tijd wel stillen.
Toen we terug kwamen lag de band er nog naast en bleek niet de band maar het ventiel het probleem te zijn en onder een camper zitten speciale metalen ventielen en die hadden ze niet !!
Goede raad is duur maar we kwamen tot de oplossing om de velg met ventiel van het reservewiel te gebruiken met de goede gebruikte band.
Een compleet changement maar wel de oplossing.
Later blijkt dat het niet het ventiel maar de velg is die lekt maar dat zien we in Holland wel weer.
De velg wordt simpel met vloeibare pakking gerepareerd en kunnen we morgen na het uitdrogen van de pakking bij een pomp onderweg de band op druk zetten.
We verlaten rond 16.30 uur de garage en zoeken snel een camping inde buurt en zijn nog steeds in de buurt van Parijs maar we staan nu wel langs de Seine en zien vele schepen voorbijvaren.