3e verslag najaarstrip 2015 - Reisverslag uit Albenga, Italië van Hane en Ivonne Huessen - WaarBenJij.nu 3e verslag najaarstrip 2015 - Reisverslag uit Albenga, Italië van Hane en Ivonne Huessen - WaarBenJij.nu

3e verslag najaarstrip 2015

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hane en Ivonne

11 September 2015 | Italië, Albenga

3e verslag najaarstrip 2015
Maandag 7 sept 2015 vol zon 29 km gereden 31 gr
Vandaag weer een klein hopje van 29 km.
We doen er ruim 1,5 uur over want het is alleen maar file’s en nog eens file’s.
Het voordeel is wel dat je dan alles lekker kunt bekijken.
We komen weer langs diverse badplaatsen die overvol liggen met zonnende mensen.
In St. Maixine is een grote markt maar we kunnen nergens een plekje vinden om te parkeren.
In St Aygukf belanden we op een camping met een heerlijk zwembad en we zijn dan ook de gehele middag daar te vinden.
We staan met de camper heerlijk onder de bomen en dat is weer een geruststelling voor onze nachtrust.

Dinsdag 8 sept 2015 vol zon 63 km gereden 29 gr
Een kort ritje richting het oosten en we belanden in Antibes.
De camping blijkt voor ons bekend want we hebben hier al eerder gestaan.
We treffen het nu wel met een mooi plekkie.
We zwemmen weer wat, nou ja Ivonne zwemt wat , en luieren lekker voor de camper.
Rond 19,30 gaan we naar binnen en drinken een bakkie.

Woensdag 9 sept 2015 half bewolkt 149 km gereden 29 gr
We gaan weer verder richting het oosten en passeren Nice.
Leuke boulevard maar verder in onze ogen niet zo’n fraaie stad.
Eenmaal door Nice komen we in Cagnes sur Mer en hier belanden we op een camping wederom met vele bomen.
We eten weer vanaf de BBQ en zitten tot 20.30 uur nog buiten.

Donderdag 10 sept 2015 half bewolkt 73 km gereden 27 gr
Als we wakker worden is het gestelde brood bij de wagen afgeleverd en kunnen we zo aan tafel.
Lekker makkelijk begin van de dag.
We rijden vandaag richting Monaco en passeren deze plaats geheel door tunnels onder de stad door.
Een compleet netwerk aan wegen met afslagen en rotondes onder de stad.
Even later passeren we de grens naar Italië en onze bestemming is vandaag San Remo.
Een camping waar we eigenlijk minimaal een week van te voren moesten reserveren maar daar doen wij niet aan.
Eerst moeten het volle pond , € 34,00 , betalen en als we dan opmerken dat we dat te duur vinden kunnen we toch van de ACSI korting profiteren en is € 18,00 voldoende.
In de namiddag gaan we met de ouderwetse trolleybus naar de stad San Remo en wandelen daar door de oude stadsdelen.
Leuke winkelstraatjes en vele ijs winkels !!
Er vallen een paar spatjes regen maar voor je het weet zijn de straten weer droog.
Eenmaal terug op de camping zitten tot laat nog buiten.

Vrijdag 11 sept 2015 zon 63 km gereden 28 gr
Gaan we nog verder naar het oosten of keren we terug naar het Westen terug?
We weten het eigenlijk niet goed maar we besluiten om de laatste hop naar het Westen te maken en wel naar Albenga.
We passeren onderweg vele plaatsen met grote jachthaven en geweldige boulevards.
Diversen boulevards rijden we over en het is overal erg druk ook aan de waterlijn op de keien en grote kiezelstenen.
Als we in Albenga aankomen krijgen we een mooi plekkie en s’middags gaan we naar het strand.
Ivonne neemt nog een flinke duik in de zee maar in de middag trekt de bewolking helaas dicht.
De temperatuur blijft gelukkig wel goed.