2e verslag voorjaarstrip 2015 - Reisverslag uit Grimaud, Frankrijk van Hane en Ivonne Huessen - WaarBenJij.nu 2e verslag voorjaarstrip 2015 - Reisverslag uit Grimaud, Frankrijk van Hane en Ivonne Huessen - WaarBenJij.nu

2e verslag voorjaarstrip 2015

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hane en Ivonne

07 September 2015 | Frankrijk, Grimaud

2e verslag najaarstrip 2015
Donderdag 3 sept 2015 bewolkt 125 km gereden 26 gr
We maken vandaag het laatste stuk vol tot aan de Middellandse Zee.
Als we aan de kust komen gaan we in de richting Oost ofwel richting Italië.
Truus stuurt ons dwars door Marseille heen waar het erg druk was.
De bestemming is Cyr sur Mer een simpele camping maar wel met een zwembad.
Gelukkig klaart het na het middaguur op en komt de zon door
De watertemperatuur is redelijk laag te noemen dus een korte sprint en weer lekker in de zon.
We gaan in de namiddag nog even van plaats veranderen want we krijgen op het huidige plekkie geen signaal van de satelliet en vanavond speelt het Nederlands elftal en dat willen we wel zien.

Vrijdag 4 sept 2015 bewolkt 86 km gereden 28 gr
Nu we eenmaal langs de Middellandse Zee kust rijden gaan we kleine hopjes maken.
We doen nog even boodschappen en pikken een boulevardje in Le Lavandou en zijn rond het middaguur bij de camping.
Als we ons aanmelden blijkt hij vol !!
Dan de volgende camping maar proberen en jahoor ook vol maar na wat aandringen is er toch een klein plekkie voor ons beschikbaar.
We zwemmen s’middags wat en luieren bij de camper.

Zaterdag 5 sept 2015 vol zon met veel wind 36 km gereden 30 gr
De poging die we ondernemen om met de bus naar St Tropez te gaan gaat in rook op als de bus alle 12 passagiers laat staan omdat hij reeds vol zit.
Daar de volgende pas 1,5 uur later gaat besluiten we maar een poging met de camper te gaan doen.
Eenmaal in St Tropez blijkt het onmogelijk een parkeerplaats te vinden dus gaan we maar verder naar de eerstvolgende camping.
We zoeken een mooi plaatsje uit en willen morgen opnieuw een poging te wagen om met de bus naar St. Tropez te gaan.

Zondag 6 sept 2015 vol zon 0 km gereden 32 gr
Vandaag lukt het wel om met de bus vanaf de camping naar Saint Tropez te gaan.
We wandelen wat rond de haven waar altijd wat te zien is in en rond het water.
Als echte toeristen maken we een rondvaart langs de kust waar o.a. Brigid Bardood haar buitenverblijf heeft.
Leuk tochtje , zeker met een onbewolkte lucht en ruim 32 gr !!
We zijn net op tijd terug om het Nederlands elftal tegen Turkije te zien voetballen maar daar zullen we het maar niet over hebben.

• 08 September 2015 - 16:37

Bianca En Fred:

Hier de afgelopen dagen kouder geweest en heel wat buien regen gevallen. Wij waren paar dagen in Lommel Belgie in de Vossemeren, gelukkig daar in de plaza en t zwembad ons kunnen vermaken. En ook die ... wedstrijd van het Nederlands elftal gekeken...... Ook ik ga daar niets over zeggen.
    Gisteren de plantjes en de post gedaan op de BB-weg, alles was er nog ok, dus daarvoor hoeven jullie nog niet terug te komen.
    Veel plezier nog en tot einde van de maand maar weer !

Groetjes uit Rotjeknor